SHGM Çağrı Merkezi: 444 60 01

Genel Müdürlüğümüz başkanlığında Global Reporting Format (GRF) konulu bir toplantı yapılmıştır.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü başkanlığında 08.11.2021 tarihinde İstanbul Havalimanında pist durum raporu oluşturmak üzere geliştirilen Global Reporting Format (GRF) konulu bir toplantı yapıldı. Toplantıya DHMİ Genel Müdürlüğü, Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri A.Ş ve İGA Havalimanı İşletmesi A.Ş’ den üst düzey yetkililer katılım sağladı.

04.11.2021 tarihinde uygulanmaya başlayan GRF sistemi hakkında kısaca bilgi verildikten sonra, Genel Müdürlüğümüzün konu ile ilgili 22.02.2021 tarihli yazısı kapsamında yapılması gerekli olan uygulamalar, hazırlanması gereken prosedürler, alınması gereken eğitimler, düzenlenmesi gereken formlar, eğitim kayıtlarına ilişkin havaalanı işleticilerinin yapmış olduğu düzenlemeler ve işlemler görüşülmüş, sektörün Genel Müdürlüğümüz  ve başta havayolu personeli olmak üzere diğer paydaşlardan beklentileri dile getirilmiştir.

Bu kapsamda Genel Müdürlüğümüz ve sektör temsilcileri tarafından devam eden GRF raporlama ve değerlendirmelerinde uygulama birliğinin sağlanmasına yönelik yapılacak işlemler değerlendirilmiştir.

Bu toplantının devamında, Genel Müdürlüğümüz başkanlığında, DHMİ Genel Müdürlüğü, İGA Havalimanı İşletmesi A.Ş., Havaalanları Yer Hizmetleri A.Ş., Çelebi Hava Servisi A.Ş., TGS Yer Hizmetleri A.Ş. ve Fugo Yer Hizmetleri A.Ş.’ den üst düzey yetkililerin katılımıyla, yer emniyetine yönelik olarak kuruluşlardan Genel Müdürlüğümüze aylık olarak gönderilen yer kazaları istatistik verileri ve yer emniyet değerlendirilmesi konulu bir toplantı yapılmıştır.