SHGM Çağrı Merkezi: 444 60 01

Genel Müdürlüğümüze Yapılacak Başvurular Hakkında...

11 Temmuz 2016
Genel Müdürlüğümüze yapılacak her türlü başvurularda standardın sağlanması ve söz konusu başvuruların Genel Müdürlük içinde ilgili Dairelere en doğru ve hızlı şekilde dağıtılmasını ve sonuçlandırılmasını sağlamak amacıyla aşağıdaki Genelge yayımlanmıştır.

Bu kapsamda, yapılacak başvurularda kişi ya da kuruluşlar tarafından kullanılacak başvuru formları hazırlanarak Genel Müdürlüğümüz internet sayfasında yayımlanmıştır.

Söz konusu formlara Genel Müdürlüğümüz internet sitesinin “Formlar” bölümünden ilgili Daire Başkanlığı ve/veya Müdürlük seçilerek “Başvuru Formları” sekmesinden ulaşılabilmektedir.

Genel Müdürlüğümüze yapılacak başvurularda; başvuruya uygun olan formun, istenen bilgi/belgeler de eklenerek, eksiksiz olarak doldurulması, formdaki sıraya uygun şekilde bilgi ve belgelerin tasnif edilerek sunulması ve ilgili yönetici personel tarafından taahhüt beyanı olarak imzalanması gerekmektedir. Ayrıca, Sivil Havacılık Bilgi Yönetim Sistemi (SHBYS) üzerinden yapılan başvurularda aynı kapsamda olup, sistem üzerinden gönderilen bilgi ve belgelerinin doğruluğu ilgili işletme personeli tarafından taahhüt edilmiş ve imzalanmış olarak kabul edilir.
18 Temmuz 2016 tarihinden itibaren, bu Genelge ile belirlenen gerekliliklere uygun doldurulmayan başvurular kabul edilmeyecektir. Doldurulduğu halde eksik, yanlış bilgi ve belge içeren başvurular iade edilecek, aynı işletmenin benzer hataları tekrarlaması halinde idari para cezası uygulanacaktır.

Tüm ilgililere duyurulur.