Boeing Türkiye ile Genel Müdürlüğümüz Arasında Telekonferans...

11 Şubat 2020
Bilindiği üzere, 29 Ekim 2018 tarihinde Endonezya’ya ait Lion Air JT 610 sefer sayılı uçak ile  10 Mart 2019 tarihinde Etiyopya’ya ait Ethiopian Airlines ET 3002 sefer sayılı uçağın kazası sonucunda, birçok ülke Boeing 737 MAX uçuşlarını durdurmuş ve söz konusu uçaklara hava sahasını kapatmıştı. Ardından tasarım ülkesi olan FAA, tasarımcı ve üretici firma olan Boeing şirketi ile konuyu araştırmak üzere çalışmalara başlamıştı. Ülkemizde de Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından süreç yakından takip edilerek, havayolu şirketleri ile eşgüdüm içinde gerekli çalışmalar yapıldı.
 
Bu çalışmalar kapsamında FAA tarafından 18 Kasım 2020 tarihinde, tasarım ve bakım prosedürlerine gelen değişiklikleri tanımlayan uçuşa elverişlilik direktifi, sürekli uçuşa elverişlilik bildirimi ve uçuş eğitim gereksinimlerine dair yeni bir doküman yayımlandı. EASA ise gerçekleştirdiği detaylı çalışmalar sonrasında FAA gerekliliklerini kapsayan ve ek gereklilikler içeren bir uçuşa elverişlilik direktifini 03 Şubat 2021 tarihinde yayımladı.  Genel Müdürlüğümüz ilgili havacılık otoriteleri ile yakın iş birliği kapsamında çalışmakta olup söz konusu uçakların servise geri verilmesi ve Türk Hava Sahasının bu uçaklara açılması için inceleme ve değerlendirme sürecini titizlikle yürütmektedir.
 
Bu yeni gelişmeler ışığında 11.02.2021 tarihinde gerçekleştirilen telekonferansta Genel Müdürlüğümüzün konuya yaklaşımı açıklanmış ve eğitim ve teknik işbirliği konularında adımlar atılması planlanmıştır.