ISPARTA' da yaşanan Uçak Kazası ile ilgili Basın Açıklaması...

30 Kasım 2007 tarihinde MD 83 tip ve TC-AKM tescil işaretli KKK 4203 sefer sayılı İstanbul � Isparta seferini yapmakta olan uçak Kazasıyla ilgili Kaza Tahkikat Heyeti kaza bölgesinde ve ilgili havaalanında gerekli ön incelemeleri yapmıştır.

İlk saptamalara göre;

* Havalimanında yer alan Seyrüsefer cihazlarının tüm cihazlar aktif haldedir ve kalibrasyon testleri usul ve zamanına uygun olarak yapılmıştır. Hava limanına ait notam (sınırlama) yoktur.

* Yapılan meteoroloji incelemelerinden bu kazaya neden olacak herhangi bir meteorolojik durum yoktur.
* Hava Trafik Ünitesi ses kayıt cihazı faaldir,sesler beş kuvvetinde anlaşılır şekilde (çok net),fonda gürültü ve veya başka bir frekans,radyo girişimi yoktur.
* Uçağın Hava Trafik üniteleri ile haberleşmesinde çarpma anına kadar hiçbir problemi olmamıştır.
* Uçuş ekibi tarafından hava trafik ünitelerine bildirilmiş herhangi bir anormal durum raporu yoktur.
* Kule tarafından uçağa verilen meteoroloji raporları kontrol edilmiş,dinlenmiş olup her şeyin normal yöntemlerine göre sağlandığı tespit edilmiştir.
* Arama kurtarma faaliyetleri Isparta Kule görevlileri tarafından usul ve esaslarına uygun olarak başlatılmıştır.
* Uçağın çarpma anına kadar motorlarının faal olduğu tespit edilmiştir.
* Uçağın iniş takımlarının açık olduğu görülmüştür.
* Havada bir yangın veya sabotaja yönelik hiçbir bulgu saptanmamıştır,
* Uçuş ekibi için alkol,uyuşturucu vs testleri (Klasik Otopsi dışında yapılacak olan işlemler) Adli tıp kurumları tarafından başlatılmıştır.

Kaza alanıyla ilgili teknik incelemeler devam etmekte olup Ön İncelemeyle ilgili Detaylı Teknik Rapor hazırlanmaktadır.

Kaza Kırım heyeti enkaz bölgesinde yaptığı arama çalışmaları sonucunda kara kutu olarak bilinen CVR ve FDR cihazlarına ulaşılmış olup, konu ile ilgili araştırma ve incelemeler devam etmektedir.

* Uluslararası havacılık kuralları gereği büyük ticari uçaklar, kısmen küçük uçaklar ve bazı çok özel uçaklarda �kara kutu� denilen 2 kayıt cihazı bulunur. Her iki kayıt cihazı da kazaya neden olmuş olguları yeniden şekillendirebilmeye yardımcı olacak şekilde uçağa monte edilir.

* Bunlardan CVR (Cocpit Voice Recorder) kokpit ses kayıt cihazı;

Kokpitteki telsiz konuşmalarını, pilotların konuşmalarını, motor seslerini ve kokpitteki diğer tüm sesleri kaydeder.

* FDR (Flight Data Recorder) uçuş bilgileri kayıt cihazı;

Monitör göstergeleri olan irtifa, basınç, hız, zaman v.b. parametreleri kaydeder. FDR� dan alınan bilgiler ile bilgisayar ortamında uçuşun bir animasyonu yapılabilmektedir.

Kara Kutu olarak tabir edilen CVR ve FDR cihazlarının çözümlenmesiyle ilgili prosedürler başlatılmıştır.

Gelişmeler, www.shgm.gov.tr adresinden yazılı olarak kamuoyu ile paylaşılmaya devam edilecektir.

Saygılarımızla,