SHGM Çağrı Merkezi: 444 60 01

Yeşil Havaalanı Projesi Uygulama Esasları yenilendi

7 Şubat 2014
Yeşil Havaalanı Projesinin daha iyi şartlarda uygulanabilmesi, uygulamaların kontrolünün daha sık yapılabilmesi ve havacılık işletmelerinin çevreye daha duyarlı hale getirilerek kalite standardının sağlanması amacıyla Genel Müdürlüğümüz ile Türk Standartları Enstitüsü (TSE) arasında 26 Eylül 2013 tarihinde bir protokol imzalanmıştır.

Bu protokol doğrultusunda çalışmalar neticelendirilmiş olup 15 Şubat 2014 tarihinden itibaren uygulanacak olan "Yeşil Havaalanı Projesi Uygulama Esasları" belirlenmiştir. Bu esaslara Genel Müdürlüğümüz internet sitesinin "projeler" bölümünden ulaşılabilecektir. Ayrıca, işletmelerin TSE'ye yapacakları başvurular ile ilgili detaylar da müteakip süreçte aynı bölümde belirtilecektir.

Bu kapsamda, Genel Müdürlüğümüzden Yeşil Kuruluş Sertifikası almak isteyen işletmelerin, Yeşil Havaalanı Projesi Uygulama Esaslarında yer alan gereklilikleri sağlaması; müteakiben TSE'ye başvurarak bu gereklilikleri sağladıklarını belgelendirmeleri ve son aşamada Genel Müdürlüğümüze başvurmaları gerekmektedir.

Genel Müdürlüğümüzden Yeşil Kuruluş Sertifikası alan işletmelerin ise 1 Ocak 2015 tarihine kadar belirtilen çalışmaları tamamlaması gerekmektedir. Bu çalışmaları tamamlamayan işletmelerin daha önce Müdürlüğümüzden aldıkları "Yeşil Kuruluş Sertifikası" iptal edilecektir.

İlgililere önemle duyurulur…