SHGM Çağrı Merkezi: 444 60 01

SHGM, yer hizmetlerine etkin denetim uyguluyor.

Yer hizmetlerinin uluslararası standartlarda yürütülmesi, uçuş, can ve mal emniyetinin sağlanması ile yolcu mağduriyetinin önlenmesi amacıyla Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Havaalanı Yer Hizmetleri Yönetmeliği (SHY-22) kapsamında denetimlerini aralıksız sürdürmektedir.

Bu kapsamda, 'Temsil, Yolcu Trafik, Yük Kontrolü ve Haberleşme, Ramp: Ramp, kargo ve posta, uçak temizlik, birim yükleme gereçlerinin kontrolü,Uçak Hat Bakım: Uçak hat bakım, yakıt ve yağ,Uçuş Operasyon,Ulaşım,İkram Servis,Gözetim ve Yönetim ile Uçak Özel Güvenlik Hizmet ve Denetimi' türlerinde verilen hizmetlere ilişkin denetlemeler yapılmaktadır.

Bu denetlemeler sonucunda tespit edilen aksaklıkların giderilmesi yönünde yer hizmeti veren şirketlere, 2006 yılı itibariyle ilk defa cezai yaptırım uygulanmaya başlanmıştır.

2006 yılının Aralık ayı ile 2008 yılının Nisan ayı arasında 'A, B ve C Grubu Çalışma Ruhsatı'na sahip yer hizmeti şirketlerine toplam 55 adet ceza ve 76,416 YTL idari para cezası kesilmiştir. Böylece havacılık sektöründe yer hizmetleri konusunda aksaklıkların giderilmesi yönünde önemli bir adım atılmıştır.

Yer hizmeti denetlemelerinin yıllar itibariyle gelişim grafikleri aşağıda yer almaktadır: