SHGM Çağrı Merkezi: 444 60 01

SHGM havayolu işletmelerine Slot Performans Karnelerini Verdi.

Havayolu işletmelerinin temsilcileriyle 1 Ağustos 2008 tarihinde bir değerlendirme toplantısı düzenleyen SHGM, havayolu işletmelerine Nisan- Mayıs-Haziran aylarına ait Slot Performans Karnelerini verdi.

Uçak ve yolcu trafiğinde yaşanan artışa paralel olarak slot uygulanan havaalanlarındaki meydan kapasitesinin optimum kullanılması amacıyla Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Nisan ayında havayolu işletmelerine yönelik performans karne uygulaması başlatmıştı.

SHGM, söz konusu uygulama kapsamında aldığı slot saat diliminde uçmayan, iptal etmeyen, uçuş tarifelerinde değişiklik yapan ve slotsuz sefer düzenleyen yerli ve yabancı havayolu işletmelerinin slot ve uçuş izinlerinde sınırlandırmaya gidileceği konusunda sektöre uyarıda bulunmuştu. Uygulamaya göre, havayolu işletmelerinin aldığı slotu eğer kullanmayacaksa 72 saat öncesinde iptal etmesi gerekiyor.

Sektör temsilcileri ile yapılan değerlendirme toplantısında, havayolu işletmelerinin slot uyumsuzluklarında önemli düşüşler gözlendiği ancak Atatürk ve Antalya Havalimanları gibi yoğun havaalanlarında uçuşlarda yaşanan gecikmelerin ve saat içi yığılmaların önlenmesi için havayolu işletmelerinin aldıkları slot saatine uygun uçuş gerçekleştirme konusunda daha dikkatli davranması gerektiği vurgulandı.

Bununla birlikte, Uluslararası IATA kuralı gereği yüzde 20 ihlal kuralına uymayan havayolu işletmelerine sefer sayısı bazında bir sonraki aynı tarife dönemi için historik hak kaybı uygulaması yapılacak, kurala uyan havayolu işletmeleri ise ödüllendirilecek.