SHGM Çağrı Merkezi: 444 60 01

Sabiha Gökçen Artık Ekonomik Havaalanı.

Yeni Ekonomik Havaalanları oluşturulmasına yönelik çalışmalarını sürdüren Ulaştırma Bakanlığı, Sabiha Gökçen Havaalanı'nı ekonomik havaalanı kapsamına dahil etti.

Havayolu işletmelerinin petrol fiyatlarındaki artıştan en az seviyede etkilenmesi amacıyla Ulaştırma Bakanlığı kısa bir süre önce havaalanında iç hat konma, konaklama, aydınlatma ve yolcu servis hizmet bedellerinde indirim yapma kararı almıştı.

Bu kapsamda, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü koordinasyonunda Sabiha Gökçen Havaalanın Ekonomik Havaalanları kapsamına alınmasına yönelik yapılan çalışmalar tamamlanmış olup, iç hat konma, konaklama ve aydınlatma hizmet bedellerinde 01 Eylül 2008 tarihinden itibaren %25 indirim yapılmasına karar verildi.

Böylece daha önce projenin uygulandığı Süleyman Demirel, Nevşehir-Kapadokya, Bursa-Yenişehir ve Tekirdağ Çorlu Havaalanları ile birlikte ekonomik havaalanı sayısı beşe yükseldi.

Diğer taraftan, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün başlattığı proje kapsamında DHMİ Genel Müdürlüğü tarafından yeni Ekonomik Havaalanları için yapılan çalışmalar da son aşamaya gelmiş olup, yakın bir süre içerisinde sonuçlandırılacaktır.

Sabiha Gökçen, Terminal İşletme Ruhsatı Alan ilk havaalanı'

Sabiha Gökçen Havalimanı'na, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından Havaalanı Terminal İşletmeciliği Talimatı(SHT 14A.01) kapsamında Terminal İşletme Ruhsatı verildi.

Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı(ICAO)'nun havaalanları konusunda yayımladığı standartlar ve Havaalanı Terminal İşletmeciliği Talimatı kapsamında SHGM tarafından 23-24 Nisan 2008 tarihleri arasında denetlenen Sabiha Gökçen Havalimanı, Terminal İşletme Ruhsatı almaya hak kazandı. Türkiye'nin ilk özel havaalanı olan Sabiha Gökçen Havalimanı böylece, mevcut iç ve dış hatlar terminalleri ile özel sektör tarafından işletilen terminaller arasında ruhsatlandırılan ilk havaalanı terminali statüsüne de sahip oldu.

Sahiba Gökçen, geleceğin teknoloji üssü.

2001 yılında hizmete açılan ve bilet fiyatlarındaki ucuzluğun yanısıra uçuş trafiğindeki rahatlık nedeniyle yolcuların ilgisinin giderek arttığı Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yapılacak yatırımlar ve Anadolu yakasının finans merkezi olma projesi ile uçak ve yolcu trafiğinin giderek artması bekleniyor.

İstanbul'un doğu yakasının ve çevre illerin gelişmesinde büyük katkı sağlayacağı düşünülen havalimanı, İleri Teknoloji Endüstri Parkı(İTEP)in hayata geçirilmesiyle de bölgenin atardamarı olmaya hazırlanıyor.

Ayrıca, Sabiha Gökçen Havalimanı'nda kurulacacak Havacılık Bakım Onarım Merkezi (HABOM) Projesi'nin hayata geçirilmesi ile, bakım merkezlerinin kapasiteleri artması, önümüzdeki yıllarda hızla büyüyecek olan uçak bakım pazarında rekabet etme ve pazardan daha fazla pay alınması hedefleniyor.