Son günlerde; bazı basın yayın organlarına konu olan asılsız iddialarla, kamuoyu yanlış bilgilendirilmekte ve yönlendirilmektedir...
ÖNEMLİ DUYURU
Son günlerde; bazı basın yayın organlarına konu olan asılsız iddialarla, kamuoyu yanlış bilgilendirilmekte ve yönlendirilmektedir.
Kamuoyunun gerçekler hakkında bilgilendirilmesini teminen Genel Müdürlüğümüz tarafından aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur:
Öncelikle bilinmelidir ki, Genel Müdürlüğümüzün en öncelikli görevi uçuş emniyetinin sağlanarak, havacılık güvenliğinin ön planda tutulmasıdır. Bu işlemlerin yapılması aşamasında gerek uluslararası kurallar gerekse de ulusal düzeyde hazırlanmış olan Kanun ve Yönetmelikler esas alınarak uygulanmaktadır.
Bu kapsamda; ülkemiz tesciline dahil olmak üzere yurda getirilen hava araçlarına uçuş yapabilme yetkisi anlamına gelen uçuşa elverişlilik sertifikasının düzenlenebilmesi için; bu alandaki düzenlemeleri içeren talimatın ilgili maddelerine uygun işlemlerin tamamlanması gerekmektedir. SHT-21.1 No'lu Talimatın 2. revizyonunun Hava aracı Bakımları başlıklı;
'Madde 14- Türk Sivil Hava aracı Siciline kaydedilecek hava araçlarının yurda ilk girişinde en az 'C'' bakımı veya hava aracı bakım programına göre buna karşılık olan (yıllık vb.) bakımlardan geçirilmesi gerekmektedir.
Bakımların JAR-145 onaylı bir Bakım Kuruluşunda, onaylı bir Bakım Programına ve JAR-145 Bakım Kuruluşu Açıklamalar Dokümanı (MOE) ile Bakım Yönetimi Açıklamalar Dokümanı (MME)'na uygun olarak yapılması şartı aranır.
Ayrıca, Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Bakım Sistemi Yönetmeliği (SHY-M) Genel başlıklı 5. Maddesi ise;
'Madde 5- İşletmeci, uçuş öncesi kontrollerin JAR-145 onaylı bir kuruluş tarafından yapılması gerekmediği durumlar haricinde, bir hava aracını JAR-145 onaylı bir kuruluş tarafından bakıma alınmadıkça ve servise verilmedikçe işletemez.' hükmüne amirdir.
Ticari maksatla faaliyette bulunacak Havacılık İşletmelerinin bünyesine katacağı/kattığı hava araçları için ilgili mevzuat maddelerine göre uçuşa elverişlilik sertifikası düzenlenir ya da temdit edilmektedir.
Öte yandan, sivil hava taşıma işletmelerinin Türk hava sahası ile hava alanlarına iniş kalkış amacıyla yapacakları taleplerde uyulması gereken hususlar ise Türkiye AIP GEN Bölümünde belirtilmektedir.
Buna ilave olarak, ülkemizin bulunduğu coğrafi bölgedeki son gelişmelerin ülkemizi yakından ilgilendirmesi, bu bölgelere/bölgelerden yapılacak uçuşları da kritik bir noktaya taşımaktadır.
Bu kapsamda; söz konusu bölge ülkelerine/ülkelerinden yapılan uçuşların değerlendirilmesi, yukarıda belirtilen hususlara ilave olarak, diğer ilgili kurum ve kuruluşlar ile koordineli olarak yapılmaktadır.
Bu cihetle, söz konusu hava taşıma işletmesinin talepleri de aynı kapsamda değerlendirilmiş olup, taleplerinin büyük kısmı uygun görülerek, izinlendirilmiştir. Bazı kritik noktalar için ise değerlendirmeler halen devam etmektedir.
Bu uygulama, tüm yerli ve yabancı hava yolu işletmeleri için de aynen uygulanmakta olup, sektördeki tüm işletmelere eşit mesafede olduğunun bir kez daha altının çizilmesinde yarar görülmektedir.
Ayrıca, Genel Müdürlüğümüzce gerçekleştirilen denetim, yaptırım ve karar mekanizmalarında herhangi bir keyfi uygulamanın söz konusu olamayacağı hususu Kamuoyuna saygıyla duyurulur. 11.9.2006.