Teorik Sınavlarda başarısız olan pilotlara ilave sınav hakkı verilecektir...
Teorik Sınavlarda başarısız olan pilotlara ilave sınav hakkı verilecektir.
Bilindiği üzere, 04/04/2001 tarihinden itibaren ülkemiz JAA'ye tam üye olmuş ve bunun sonucunda JAR'lar sivil havacılık kuralları olarak ülkemizde de uygulanmaya başlanmıştır. Uçuş mürettebatı lisanslandırılması konusunda da eğitimler ve sınavlar JAR FCL 1 ve 2'ye uygun olarak yapılmaya başlanmış ve Ocak 2002'den itibaren pilot lisansları teorik bilgi sınavları, JAA merkezi soru bankası kullanılarak yapılmaya başlanmıştır.
Talep edilen lisans veya yetkinin alınması için gerekli eğitimden sonra teorik sınavlara başlayan adaylar; ticari pilot lisansı (CPL) için 9, aletli uçuş yetkisi (IR) için 7 ve havayolu nakliye pilotu lisansı (ATPL) için 14 dersten; TSK'da pilot olarak görev yapmış adaylar 5 ve seyrüsefer veya silah sistem operatörü olarak görev yapmışlar olanlar ise 7 dersten yapılacak sınavlarda başarılı olmak zorundadırlar.
JAR-FCL kuralları gereğince, söz konusu sınavlara başlayan adaylar, sorumlu oldukları her bir dersten en fazla 4 sınav hakkı kullanarak ve en fazla 6 sınav oturumuna katılarak, 18 ay içerisinde tüm derslerden başarılı olmak zorundadırlar. 4 tekrar, 6 oturum veya 18 aylık süre limitlerinden herhangi birinin aşılması sonucunda adayların, ilave eğitim aldıktan sonra, sınavlara yeniden girmeleri gerekmektedir.
Daha önce;
1. Ocak 2002'den itibaren sınav süresi dolmuş; ancak sınav hakkı ve oturum hakkı bitmemiş adayların 18 aylık sürenin aşılmasına rağmen sınav haklarını kullanmalarına 05/11/2003 ve 09/09/2004 tarihlerinde imkan tanınmıştı.
2. 31/12/2004 tarihine kadar herhangi bir dersten 4'üncü hakkını kullanarak başarısız olmuş adaylara da, en geç Nisan 2005'de kullanılmak ve bir defaya mahsus olmak üzere 10/01/2005 tarihinde ilave sınav hakkı verilmişti.
Benzer durumda, 31/12/2004'ten sonra sınav tekrarına kalmış pilot ya da pilot adayları bulunmaktadır. JAR-FCL'in SHY-1 yönetmeliği olarak yayımlanması aşamasında bu durumdaki adayların, şirketlerin pilot ihtiyaçlarının giderilmesinde veya önümüzdeki yıllarda şirketlerin kaptan ihtiyacının giderilmesinde faydalı olacağı değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler ışığında, Bakanlık Makamı'nın Olur'una istinaden;
31/12/2004 tarihinden 03/05/2006 tarihine kadar olan zamanda, 18 aylık sınav süresini veya herhangi bir dersten 4 hakkını veya 6 sınav oturumu hakkını doldurup sınav tekrarına kalan ve sınavlarına devam edemeyen ve daha önce ilave hak, oturum veya süre kullanmamış adaylara 'kalan sınav ve oturum haklarına bağlı kalmaksızın' en geç 30 Kasım 2006'da kullanılmak üzere başarısız oldukları derslerden sınava girmeleri için 1 ek sınav hakkı ve sınav oturumu hakkı verilecektir.Önemle duyurulur.
(08.05.2006)
Bilindiği üzere, 04/04/2001 tarihinden itibaren ülkemiz JAA'ye tam üye olmuş ve bunun sonucunda JAR'lar sivil havacılık kuralları olarak ülkemizde de uygulanmaya başlanmıştır. Uçuş mürettebatı lisanslandırılması konusunda da eğitimler ve sınavlar JAR FCL 1 ve 2'ye uygun olarak yapılmaya başlanmış ve Ocak 2002'den itibaren pilot lisansları teorik bilgi sınavları, JAA merkezi soru bankası kullanılarak yapılmaya başlanmıştır.
Talep edilen lisans veya yetkinin alınması için gerekli eğitimden sonra teorik sınavlara başlayan adaylar; ticari pilot lisansı (CPL) için 9, aletli uçuş yetkisi (IR) için 7 ve havayolu nakliye pilotu lisansı (ATPL) için 14 dersten; TSK'da pilot olarak görev yapmış adaylar 5 ve seyrüsefer veya silah sistem operatörü olarak görev yapmışlar olanlar ise 7 dersten yapılacak sınavlarda başarılı olmak zorundadırlar.
JAR-FCL kuralları gereğince, söz konusu sınavlara başlayan adaylar, sorumlu oldukları her bir dersten en fazla 4 sınav hakkı kullanarak ve en fazla 6 sınav oturumuna katılarak, 18 ay içerisinde tüm derslerden başarılı olmak zorundadırlar. 4 tekrar, 6 oturum veya 18 aylık süre limitlerinden herhangi birinin aşılması sonucunda adayların, ilave eğitim aldıktan sonra, sınavlara yeniden girmeleri gerekmektedir.
Daha önce;
1. Ocak 2002'den itibaren sınav süresi dolmuş; ancak sınav hakkı ve oturum hakkı bitmemiş adayların 18 aylık sürenin aşılmasına rağmen sınav haklarını kullanmalarına 05/11/2003 ve 09/09/2004 tarihlerinde imkan tanınmıştı.
2. 31/12/2004 tarihine kadar herhangi bir dersten 4'üncü hakkını kullanarak başarısız olmuş adaylara da, en geç Nisan 2005'de kullanılmak ve bir defaya mahsus olmak üzere 10/01/2005 tarihinde ilave sınav hakkı verilmişti.
Benzer durumda, 31/12/2004'ten sonra sınav tekrarına kalmış pilot ya da pilot adayları bulunmaktadır. JAR-FCL'in SHY-1 yönetmeliği olarak yayımlanması aşamasında bu durumdaki adayların, şirketlerin pilot ihtiyaçlarının giderilmesinde veya önümüzdeki yıllarda şirketlerin kaptan ihtiyacının giderilmesinde faydalı olacağı değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler ışığında, Bakanlık Makamı'nın Olur'una istinaden;
31/12/2004 tarihinden 03/05/2006 tarihine kadar olan zamanda, 18 aylık sınav süresini veya herhangi bir dersten 4 hakkını veya 6 sınav oturumu hakkını doldurup sınav tekrarına kalan ve sınavlarına devam edemeyen ve daha önce ilave hak, oturum veya süre kullanmamış adaylara 'kalan sınav ve oturum haklarına bağlı kalmaksızın' en geç 30 Kasım 2006'da kullanılmak üzere başarısız oldukları derslerden sınava girmeleri için 1 ek sınav hakkı ve sınav oturumu hakkı verilecektir.Önemle duyurulur.