3 Nisan 2006 tarihli Dünya Gazetesinde; '32 Havayolu Şirketine 287 Bin YTL Ceza Kesildi' alt başlıklı haberle ilgili olarak....
3 Nisan 2006 tarihli Dünya Gazetesinde; '32 Havayolu Şirketine 287 Bin YTL Ceza Kesildi' alt başlıklı haberle ilgili olarak Genel Müdürlüğümüz tarafından aşağıdaki açıklamanın yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur:
Öncelikle, Genel Müdürlüğümüz tarafından bu konuda yapılmış her hangi bir resmi açıklama bulunmamaktadır.
Bu aşamada Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün en temel üç görevinin bulunduğu, bunların kural koyma, denetim ve yaptırım olduğunun altını çizmekte yarar görülmektedir. Son dönemlerde, uçuş emniyetinden taviz vermeden faaliyetlerin sürdürülmesinin sağlanması amacıyla denetim faaliyetleri yoğunlaştırılmıştır.
Söz konusu denetimlerde tespit edilen bulgulardan; uçuş emniyetini doğrudan etkileyecek seviyede olanlar, uçuş emniyetiyle doğrudan ilgili olmamakla birlikte kurallara uyum bakımından gerekli görülenler ve son olarak da emniyet riski bulunmayanlar değerlendirilmektedir.
Bu kapsamda; çok önemli olarak tespit edilen bulgular karşısında ilgili konulardaki yetki iptali de dahil olmak üzere ağır yaptırımlar, diğer bulgular için idari para cezaları uygulanmakta olup, tavsiye niteliğinde değerlendirilen hususlar için herhangi bir yaptırım uygulanmamaktadır.
Söz konusu haberde yer alan konuların tamamı alt kategoride belirtilen bulgu olarak değerlendirilen ve idari para cezası gerektiren hususlardır. Faaliyetleriyle ilgili olarak bahse konu bulgular tespit edilen işletmelere gerekli uyarılar yapılmakta ve bu bulguların uçuş emniyetini etkileyebilecek kategoriye gelmelerinin önlenmesi amacıyla düzeltici önlemler alınmaktadır.
Belirtilen bir süre içinde yapılmayan bir uygulama bulgu olarak kabul edilerek, kural ihlali konumunda değerlendirilmektedir. Bulguların seviyelerine göre uygulanan yaptırımlar da seviyelendirilmiş olup, bu aşamada kusur-ceza ilişkisine uygun davranılması büyük önem arz etmektedir.
Bu uygulama sadece ülkemizde yapılan bir uygulama olmayıp, havacılık alanında gelişmiş olan ülkelerde de tespit edilen bulguların statülerine göre yukarıda açıklanan usullere benzer uygulamalar yapılmaktadır.
En prestijli hava yollarında dahi benzer hususlarda eksiklikler tespit edilebilmekte ve bunun sonucunda; ilgili sivil havacılık teşkilatları tarafından benzer hatta çok daha yüksek seviyelerde idari para cezaları da kesilmektedir.
Önemli olan husus, çok önemli seviyede bulgu tespit edilmemesidir. Zaten bu tip bulguları olan işletmelerin operasyonlarına izin verilmemekte ve gerekli önlemler Genel Müdürlüğümüzce daha üst seviyede alınmaktadır.
Kamuoyuna saygıyla arz olunur. 4 Nisan 2006
Öncelikle, Genel Müdürlüğümüz tarafından bu konuda yapılmış her hangi bir resmi açıklama bulunmamaktadır.
Bu aşamada Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün en temel üç görevinin bulunduğu, bunların kural koyma, denetim ve yaptırım olduğunun altını çizmekte yarar görülmektedir. Son dönemlerde, uçuş emniyetinden taviz vermeden faaliyetlerin sürdürülmesinin sağlanması amacıyla denetim faaliyetleri yoğunlaştırılmıştır.
Söz konusu denetimlerde tespit edilen bulgulardan; uçuş emniyetini doğrudan etkileyecek seviyede olanlar, uçuş emniyetiyle doğrudan ilgili olmamakla birlikte kurallara uyum bakımından gerekli görülenler ve son olarak da emniyet riski bulunmayanlar değerlendirilmektedir.
Bu kapsamda; çok önemli olarak tespit edilen bulgular karşısında ilgili konulardaki yetki iptali de dahil olmak üzere ağır yaptırımlar, diğer bulgular için idari para cezaları uygulanmakta olup, tavsiye niteliğinde değerlendirilen hususlar için herhangi bir yaptırım uygulanmamaktadır.
Söz konusu haberde yer alan konuların tamamı alt kategoride belirtilen bulgu olarak değerlendirilen ve idari para cezası gerektiren hususlardır. Faaliyetleriyle ilgili olarak bahse konu bulgular tespit edilen işletmelere gerekli uyarılar yapılmakta ve bu bulguların uçuş emniyetini etkileyebilecek kategoriye gelmelerinin önlenmesi amacıyla düzeltici önlemler alınmaktadır.
Belirtilen bir süre içinde yapılmayan bir uygulama bulgu olarak kabul edilerek, kural ihlali konumunda değerlendirilmektedir. Bulguların seviyelerine göre uygulanan yaptırımlar da seviyelendirilmiş olup, bu aşamada kusur-ceza ilişkisine uygun davranılması büyük önem arz etmektedir.
Bu uygulama sadece ülkemizde yapılan bir uygulama olmayıp, havacılık alanında gelişmiş olan ülkelerde de tespit edilen bulguların statülerine göre yukarıda açıklanan usullere benzer uygulamalar yapılmaktadır.
En prestijli hava yollarında dahi benzer hususlarda eksiklikler tespit edilebilmekte ve bunun sonucunda; ilgili sivil havacılık teşkilatları tarafından benzer hatta çok daha yüksek seviyelerde idari para cezaları da kesilmektedir.
Önemli olan husus, çok önemli seviyede bulgu tespit edilmemesidir. Zaten bu tip bulguları olan işletmelerin operasyonlarına izin verilmemekte ve gerekli önlemler Genel Müdürlüğümüzce daha üst seviyede alınmaktadır.
Kamuoyuna saygıyla arz olunur. 4 Nisan 2006