SHGM Çağrı Merkezi: 444 60 01

2006 yılında sivil havacılıkta rekor büyüme.

Eurocontrol ve IATA tarafından 2015 yılı için öngörülen toplam trafik artışı rakamlarını 2006 yılı içerisinde yakalayan Türkiye, sivil havacılıkta büyük bir rekora imza attı.



Geçtiğimiz yıl yüzde 30'luk bir büyüme ile Türkiye'nin en hızlı büyüyen sektörleri arasında yer alan sivil havacılık sektörü, dünyada da yüzde 5 oranında büyüyerek tüm uluslararası havacılık örgütlerin ve dev havayolu ittifaklarının ilgi odağı haline geldi.

2003 yılında uygulamaya konan Bölgesel Hava Taşımacılığı projesi çerçevesinde atıl havaalanlarının hizmete açılması ve buna paralel olarak Türkiye genelinde yeni uçuş noktalarının oluşturulması ile hem yolcu hem de uçuş trafiği açısından son yılların en büyük rakamlarına ulaşıldı.

61 milyon 684 bin yolcu uçağa bindi.

Ulaştırma Bakanı Sayın Binali YILDIRIM'ın 'Her Türk vatandaşı hayatında en az bir kez uçağa binecektir' sözü ile başlatılan proje kapsamında, 2006 yılında iç hatlarda 28.779.878, dış hatlarda 32.884.325 olmak üzere toplam 61.684.203 yolcuya ulaşıldı. 2005 yılında, iç ve dış hatlarda toplam 55 milyon 545 bin yolcu taşınırken, 2004 yılında toplam 45 milyon 34 bin, 2003 yılında ise toplam 34 milyon 424 bin yolcu taşınmıştı. (Grafik 1)

Çapraz uçuşlarla uçuş trafiğinde de artış yaşandı.

Bölgesel Havacılık politikaları çerçevesinde hizmete açılan atıl havaalanları ve bu havaalanlarından yapılan çapraz uçuşlar sayesinde, 2006 yılında toplam 630.669 uçuş trafiği gerçekleşti. 2005 yılında 264.805 olan iç hat uçuş trafiği, 2006 yılında yaklaşık yüzde 40'lık bir artışla 343.956'ya yükseldi. (Grafik 2 )

Kargoda 1 milyon 347 bin ton yük taşındı.

Sivil havacılık sektöründe yaşanan gelişmeler, Hava Kargo Taşımacılığı'nda da etkisini gösterdi. 2006 yılında iç hatlarda 373 bin ton, dış hatlarda ise 974 bin ton olmak üzere toplam 1 milyon 347 bin tona ulaştı. Son dört yılın rakamlarına bakıldığında kargoda da, taşınan yük miktarı bakımından 2006 yılında en üst seviyeye ulaşıldı. (Grafik 3)

ektördeki gelişmelerin diğer bir göstergesi de hava aracı ve koltuk kapasitesindeki artış oldu. 2002 yılında 150 olan hava aracı sayısı, 2006 yılı sonunda 264'e yükselirken 2002 yılında 25.114 olan koltuk kapasitesi bugün tarihi itibariyle 42.894'e ulaştı. (Grafik 4).