SHGM Çağrı Merkezi: 444 60 01

Havaalanlarımızın yolcu kapasitesi 100 milyonu geçti...

Türk sivil havacılığında son yıllarda yaşanan hızlı gelişmelere paralel olarak havaalanlarına yönelik projelerin art arda hayata geçirilmesi ile ülkemizdeki havaalanlarının yolcu kapasitesi son dört yılda 60 milyon yolcudan 100 milyona yükseldi.

Ulaştırma Bakanlığı tarafından başlatılan Bölgesel Hava Taşımacılığı Politikası çerçevesinde, 2003 yılında iç ve dış hatlarda taşınan 30 milyon yolcu, 2007 yılında 70 milyona ulaşırken, havaalanlarının kapasitesinde yüzde 67 oranında artış meydana geldi.

Yolcu sayısındaki artışala birlikte havaalanlarında ortaya çıkan ihtiyaç ve kapasite sorunlarını gidermek amacıyla Ulaştırma Bakanlığı, atıl durumda olan 8 havaalanını söz konusu dönemde hizmete sundu. Mevcut havaalanlarının standartlarının yükseltilmesi ve altyapılarının iyileştirilerek hizmete sunulmasının yanısıra sözkonusu havaalanları hiçbir kaynak israfına gitmeden 'uçağa uygun pist değil, piste uygun uçak' anlayışı çerçevesinde değerlendirilerek kapasiteleri arttırıldı. Sivil uçuş trafiğine kapalı olan bazı havaalanları da yapılan yeni düzenlemeler sonucunda hizmete açılarak, ülkemizde sivil uçuşlara açık havaalanı sayısı 41'e yükseltildi.

Ayrıca, havaalanı terminal binalarının yapılmasında bütçe dışı finansman modeli olarak Yap-İşlet-Devret modelini uygulamaya koyan Ulaştırma Bakanlığı, bir milyar doları aşkın bir yapım bedeliyle uluslararası ölçekte ve son teknoloji ile donatılmış 6 adet terminal binasını ülke ekonomisine kazandırarak havaalanlarının kapasitesinin arttırılması yönünde çok önemli bir adım attı.

İzmir Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminali, Antalya Havalimanı 2. Dış Hatlar Terminali, Dalaman Havalimanı Dış Hatlar Terminali, Esenboğa Havalimanı İç ve Dış Hatlar Terminal Terminal binaları, YİD Modeli ile hizmete sunuldu.

Tüm bu çalışmalar çerçevesinde, 2008 yılı başı itibari ile yılda 105 milyon yolcu kapasitesine ulaşan havaalanlarımızda devam eden çalışmalar ve sivil havacılığa tekrar kazandırılacak olan bazı atıl havaalanları ile beraber 2010 yılında bu rakamın 130 milyona çıkacağı tahmin ediliyor.

DHMİ tarafından Bodrum yeni dış hatlar terminali, Trabzon yeni iç hatlar terminali gibi projelerin hayata geçirilmesi ve Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından işletimi özel bir konsorsiyumuna devredilen Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki yeni dış hatlar terminali binasının hizmete açılması da sözkonusu artışa büyük katkı sağlayacak