Dolmuş Uçak Projesi hayata geçiriliyor.
Küçük gövdeli uçaklarla hava taşımacılığı yapmak üzere Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne yapılan ilk başvurunun kabul edilmesiyle Bölgesel Hava Taşımacılığının ikinci aşaması olan Dolmuş Uçak Projesi start aldı.
Hava Taksi İşletme Ruhsatına ve Uçuş Okulu yetkisine sahip bulunan AYJET'in, SHY 6A Yönetmeliğine göre 20 ile 100 arasında koltuk kapasitesine sahip uçaklarla Bölgesel Havacılık yapmak üzere SHGM'ye yaptığı ön başvuru kabul edilmiştir. Böylece Ayjet, 2 adet uçakla Bölgesel Havacılık İşletme Ruhsatı almak için çalışmalara başlayan ilk işletme olmuştur.
Dolmuş Uçak Projesi, küçük stol havaalanlarından küçük gövdeli uçaklar ile büyük havaalanlarına besleyici uçuşların yapılmasını içeriyor. Böylece büyük gövdeli uçaklarla konvansiyonel hava alanlarına yapılan uçuşların doluluk oranının arttırılması hedefleniyor.
Ticaret, turizm ve sanayinin yoğun olduğu yerlerdeki büyük havaalanlarına küçük gövdeli uçaklarla yapılacak çapraz uçuşlar ile hava taşımacılığında hem 'maliyet verimliliği'nin sağlanması hem de yolcunun ulaşmak istediği noktaya daha çabuk ve ekonomik olarak ulaşması amaçlanıyor.
Hava Taksiden, Dolmuş Uçağa...
Türkiye'deki uçak yolcusunun belli bir doygunluğa ulaşması ve projenin diğer bir ayağı olan stol havaalanlarının hizmete açılmasının ardından hava taksi işletmeciliğinin de geliştirilmesi ile Dolmuş Uçak Projesi'nin altyapısı büyük oranda tamamlanmıştır. 2006-2007 yıllarında hızlı bir gelişme gösteren hava taksi işletmeciliği konusunda bugün ülkemizde 61 şirket faaliyet göstermektedir.
Çapraz uçuşların artması ile bugün faaliyetlerini sürdürmekte olan hava taksi işletmelerinin orta boy hava taşıma işletmesine dönüşmesi ve böylece büyük gövdeli uçaklarla sefer yapan havayolu şirketlerine destek sağlanarak ülkemizdeki havacılık faaliyetleri ve kalitesinde artış yaşanması öngörülüyor.
Hava Taksi İşletme Ruhsatına ve Uçuş Okulu yetkisine sahip bulunan AYJET'in, SHY 6A Yönetmeliğine göre 20 ile 100 arasında koltuk kapasitesine sahip uçaklarla Bölgesel Havacılık yapmak üzere SHGM'ye yaptığı ön başvuru kabul edilmiştir. Böylece Ayjet, 2 adet uçakla Bölgesel Havacılık İşletme Ruhsatı almak için çalışmalara başlayan ilk işletme olmuştur.
Dolmuş Uçak Projesi, küçük stol havaalanlarından küçük gövdeli uçaklar ile büyük havaalanlarına besleyici uçuşların yapılmasını içeriyor. Böylece büyük gövdeli uçaklarla konvansiyonel hava alanlarına yapılan uçuşların doluluk oranının arttırılması hedefleniyor.
Ticaret, turizm ve sanayinin yoğun olduğu yerlerdeki büyük havaalanlarına küçük gövdeli uçaklarla yapılacak çapraz uçuşlar ile hava taşımacılığında hem 'maliyet verimliliği'nin sağlanması hem de yolcunun ulaşmak istediği noktaya daha çabuk ve ekonomik olarak ulaşması amaçlanıyor.
Hava Taksiden, Dolmuş Uçağa...
Türkiye'deki uçak yolcusunun belli bir doygunluğa ulaşması ve projenin diğer bir ayağı olan stol havaalanlarının hizmete açılmasının ardından hava taksi işletmeciliğinin de geliştirilmesi ile Dolmuş Uçak Projesi'nin altyapısı büyük oranda tamamlanmıştır. 2006-2007 yıllarında hızlı bir gelişme gösteren hava taksi işletmeciliği konusunda bugün ülkemizde 61 şirket faaliyet göstermektedir.
Çapraz uçuşların artması ile bugün faaliyetlerini sürdürmekte olan hava taksi işletmelerinin orta boy hava taşıma işletmesine dönüşmesi ve böylece büyük gövdeli uçaklarla sefer yapan havayolu şirketlerine destek sağlanarak ülkemizdeki havacılık faaliyetleri ve kalitesinde artış yaşanması öngörülüyor.