SÜREKLİ UÇUŞA ELVERİŞLİLİK YÖNETİMİ TALİMATI (SHT-CAM) taslağı tamamlanmış olup sektör görüşlerine açılmıştır
16 Ağustos 2022Bilindiği üzere sürekli uçuşa elverişlilik yönetimi işlemleri, 20.12.2012 tarihli 28503 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Sürekli Uçuşa Elverişlilik ve Bakım Sorumluluğu Yönetmeliğine (SHY-M) dayanılarak hazırlanan Sürekli Uçuşa Elverişlilik ve Bakım Sorumluluğu Talimatına (SHT-M, 19.07.2022, rev.08) göre yürütülmektedir.
Anılan SHT-M Talimatı bir bütün olarak güncellenmiş, onay sürecindeki SHY-CA Yönetmeliği kapsamında)SHT-CAM olarak adlandırılmış ve aşağıdaki konular revize edilmiştir.
i.) EK-1: Part-M (Standart uçuşa elverişlilik düzenlemeleri)
ii.) EK-2: Part-ML (Hafif/Küçük hava araçları uçuşa elverişlilik düzenlemeleri)
iii.) EK-3: Part-MD (Ulusal uçuşa elverişlilik düzenlemeleri)
iv.) EK-4: Part-CAMO (Sürekli uçuşa elverişlilik yönetimi kuruluşu işlemleri)
v.) EK-5: Part-CAO (Birleşik uçuşa elverişlilik yönetimi kuruluşu işlemleri)
Bu çalışmada EASA Commission Regulation (EU) No 1321/2014 ve ekleri referans alınmış olup EASA düzenlemelerine uyum hedeflenmiştir.
Taslak Talimat ile ilgili görüşlerinizi 29.08.2022 tarihi mesai bitimine kadar https://personel.shgm.gov.tr/Web/Mevzuat/GoruseAcikMevzuatAra.aspx linki üzerinden iletilebilirsiniz.
Kamuoyuna duyurulur.
Taslak Talimat İçin Tıklayınız